Hetetenisklaar

Iedereen heeft verschillende redenen om af te vallen. De een doet het vanwege zijn of haar goede voornemen voor komend jaar, de ander om er beter uit te zien in bikini of zwembroek en voor de meesten geldt toch wel de gezondheid als voornaamste reden om af te vallen. En dan, dan sta je voor de keus hoe je gaat afvallen. Er zijn honderd en één manieren om dat te doen en nog veel meer raadgevers die het allemaal beter weten. Daarom is het belangrijk om te doen waar jij je prettig bij voelt. Afvallen is niet gemakkelijk want in het begin kunnen de kilo’s eraf vliegen en dan de vraag of ze er ook af blijven. Je wilt natuurlijk ook dat je lichaam zo normaal mogelijk blijft functioneren en dat je nog steeds de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt. Aanbevolen: de koolhydraatarme shakes van Be-Slank.nl

 

De functie van eiwitten

 

Een zo een dieet die zou kunnen helpen is een eiwitdieet, oftewel proteïne dieet. Eiwitten spelen een rol in bepaalde lichaamsfuncties waardoor zo een specifiek dieet een goede keus zou kunnen zijn. Doordat de eiwitten goed zijn voor je lichaam is het dus ook een idee om dit te verwerken in een dieet. Nog een aantal redenen zouden kunnen zijn:

  • Minder inname van calorieën
  • Het vermindert het hongergevoel
  • Er kan een blijvend resultaat verwacht worden

Een nadeel kan zijn dat door het schrappen van bepaalde voedingsmiddelen je andere belangrijke bouwstoffen verwaarloost die je lichaam ook nodig heeft. Dus zorg ervoor dat je bij dit dieet de juiste verhoudingen tot je neemt zodat je niet teveel inlevert. Daarbij zal het misschien nodig zijn om shakes naast je voeding in te nemen. Leestip: positieve ervaringen afvallen met shakes – Be-Slank.nl

 

Het dieet volgen

 

Daarentegen bestaan veel diëten alleen maar uit het nemen van shakes waardoor je lichaam heel veel moeite heeft om weer te wennen aan vast voedsel. Je kunt er zoals gezegd ook voor kiezen om naast de shakes eiwitrijk voedsel in te nemen waardoor je een blijvend resultaat behoudt. De kunst is als je dit gaat doen dat je kookt op een manier dat het niet alleen lekker is maar bovenal voedzaam en je niet dik maakt. De hoofdingrediënten waarin eiwitten zitten zijn vlees, vis, zuivel en natuurlijk eieren. Daarbij moet je vooral denken aan het vetgehalte want als je vlees eet wil je zo mager mogelijk vlees gebruiken. Verwerk je vis in je maaltijd, dan wil je juist weer een wat vettere vis proberen waarin veel eiwitten zitten. Ben je vegan of vegetariër, geen probleem! Dan zijn er voldoende vleesvervangers op de markt die je zou kunnen gebruiken zoals tofu. Verder zijn er bepaalde groenten, noten en bonen geschikt om te gebruiken mits ze niet te veel vet bevatten. Je zult alleen iets vindingrijker moeten zijn om voldoende goede voedingsstoffen binnen te krijgen. En dan is het enige wat je nog meer nodig hebt: geduld!

Vind je dit artikel leuk? Deel het!
Geen reacties

Laat een reactie achter